esimene spordipostitus ehk week one

Ma lihtsalt mainin ära alguses kohe, et ma ei ole spordipliks. Ma ei paindu poomil, sest ma kardan poomi ja mu kõhuvoldid jäävad kõikjale ette. Mulle ei meeldi sprindid, sest jalad on pisipisid ja pikkade sammude asemel pean tegema tihedaid minisamme. Mulle ei meeldi võrkpall sest ma olen noob ja veel vähem meeldib mulle korvpall, sest ma olen noob JA lühike. Lisaks pole ka kergejõustik minu teema ega ka e-sport või tugitoolisport. Ja jõuks on see koht, kus ma tunnen alati end nii kritiseeritult. C'est la vie.


Siiski varemmainitud kõhuvoldid annavad küll talvel tõenäoliselt palju sooja ja suvel saan istudes nende vahel telefoni ja võtmeid hoida, siis siiski ma nende üle õnnelik pole. Ma olen noor iseseisev naine ja aitab naltsist- võtan end käsile! 

Järgneval suvel üritan seega korra nädalas teha update'i seoses oma füüsilise aktiivsusega ja oma tõusudest-mõõnadest teel ilusama kehani. Ma mainisin tugevalt oma nõrku spordikülgi et oleks mõistetav, et ma ei postita sissekandeid nagu õige sportlane muiste. Ma olen väike pontsik tots, kellele meeldib kirjutada rohkem kui sportida, aga loodan et suudan end (ja loodan et ka kedagi teist) siia kirjutades rohkem motiveerida.

WEEK 1

Esmaspäev. Sellele eelnes pühapäev, milles ei ole midagi ebatavalist. Küll oli aga ebatavaline see, et ma otsustasin minna kell 9 õhtul jooksma. Eesmärk joosta 7 kilomeetrit lõppes tulemusega 5 kilomeetrit. Pole hullu. Ma pole pikalt-pikalt isegi seda viitsinud joosta.
 Google maps näitab, et minu kodust Lottemaale on 9.3 kilomeetrit, mille läbisin rattaga. Samuti väntasin selle vahemaa ka koju, Vahepeale jäi 8,5 töötundi, millest enamuse veetsin püstijalu, sellest umbes kolmveerand  nõude ja kandikutega joostes. Ma ei taibanud hommikul telefoni taskusse panna sammulugemiseks. Homne on targem. Planeeritud jooksmaminek jäi ära, samuti mõistsin kõhule teha harjutusi minutid enne keskkööd. Toitumisest niipalju, et hommikul oli tugevam hommikusöök, järgmine toidukord oli aga kuskil 7 õhtul, sest tööpäeva jooksul ei olnud mahti ega tahtmist süüa. Üritan kaasa teha mingidki snäkid tööle, sest pikaks päevaks keha toiduta jätta on halb, sest tegelikult ma ei taha enda organismile kurja teha. No ausalt ei taha :( 

Teisipäev:
Elujärg on sassis. Mitukümmendtuhat sammu ja rattasõit. Võimalik et miskit veel, aga viimasel ajal on vaakumitunnetus. Selline tunnetus, kui oled kinnise ninaga lennukis kus sul kõrvad on lukus ja kõik on häguselt tajutav. Sellise päeva lõpetasin põrandal lebades. Tahtsin küll kõhulihaseid teha, aga uneke ründas. Ikka juhtub.

Kolmapäev: Tahaks kirjutada, et oma vaba päeva veetsin eeskujulikult. Alustasin jooksuga, käisin rattaga sõitmas, sõin võimalikult tervisliku ja fancy eine ja osalesin paaril triatlonil ja paar Eesti rekordit sooritasin ka. Tegelikkus oli täiesti teine. Sõitsin seepäev kokku vast 4 kilomeetrit rattal, ülejäänud päeva kämpasin haiglas. Ma ei tea, küllap võtan hoogu oma tublidusele.

Neljapäev: võrdlemisi rahul olen sellega, et jaanipäeva kohta oli mu toitumine kaunis viisakas. Rattasõitu vast veidi üle viieteistkümne kilomeetrikese. (Jumal tänatud et ma alakas olen ent bussiga ei viitsi jaurata. Kui ma olude sunnil liikumiseks ratast ei kasutaks ma oleks juba ammu kehaga veel rohkem hukas) Karuteene tegin ma organismile vähese unega. Ma ei ole ka väge eeskujulik olnud füüsilise trenniga. Appi, piinlik!

Reede: õnneks oli tööjuures suur tempo ja tamp peal, et leevendab praegu mu süümepiinu, et ma otseselt taaskord miskit teinud pole. Rattasõitu ma ei oska enam sissearvestada, see on kuidagi obvious. Hull nädalavahetus on ees, loodetavasti ma võtan end kokku. Võinoh, imelik oleks iga nädal avaldada blogipostitust sportimisest, kus on kirjas vaid hala, et ma midagi teinud ei ole. Appi aidake.

Laupäev: ärkasin üles mõttega et aitab naltsist- pean reaalselt miskit tegema. Ennast kiitmast ma ei väsi ja pool tunnikest tuli harjutusi kõhulihastele. Justnimelt seepärast et eneseuhkus ei laseks avaldada blogipostitust kus ma midagi ei tee.. Niiet eelnevalt kirjeldatud idee olla iseenda motivaator veab vilja, sest peale pikka tööpäeva läksin jooksma ja tegin peale köhulelihastele harjutusi. Kuigi igasugused lisakilod lähevad mul vaid kõhule ja jalgadele, siis salamisi loodan et igapäevane 18km mõjub jalgadele ja kõhule teen lisa ise juurde. Samas- liigun ma palju, lausa niipalju, et viis tundi on ülimalt suur jooks kogu personalil, eelnevad ja järgnevad tunnid võib pidada rahulikeks. Kogu see füüsiline raskus töö juures on motiveeriv ka end päriselt kokku võtma. Kuue päevaga miinus kaks kilo ja silmaga nähtavalt väiksem kõht. Eesmärk polegi mul niiväga kaalunumbris (kuigi alustatud 55kg on igati kole number), vaid selles, et ma saavutaksin taas selle vormi, millega ma pikalt-pikalt harjunud olen olnud. Kiloliselt rääkides 46-47kg. Lisakilod reitel, puusadel ja PÕSKEDEL on küll nummid ja soojad, aga mul on õnneks alati olnud jonnakust oma tahtmine mistahes tingimustel saavutada. Loodetavasti suve lõpuks :)

Pühapäev: wellll, ma ärkasin üles varem et süüa.. Niiet see on ka midagi, sest viimasel ajal on ka mu toitumine palavate ilmadega niii muutunud. Võinoh, täpsustavalt öeldes olematuks vähenenud ja sellega seoses on mul hirm, et keha hakkab igat asja edaspidiselt talletama, sest võib-olla mu organism ei tajugi, et tegelikult ma end ei näljuta???? Samas laupäevane tubli tõus jäi vaid ühepäevaseks tubliks tõusuks, sest pühapäevasel päeval oli vaid 18km rattasõitu ja praadimine kolmekümne kraadi käes.


Nädala kokkuvõte 

joostud kilomeetreid: 10
vändatud kilomeetreid: 112
kõnnitud samme: ma ei tea, vahemikul mitmekümnest tuhanest mitmesaja tuhandeni??
'jõutrenn': kokkuvõttes äkki tund kuni poolteist?

Eesmärgid järgnevaks nädalaks

Jooksukilomeetreid: 15km (ehk 3x jooksmist)
jalgrattasõitu: 115km 
lihastrenni: vähemalt 3-4 tundi aga ka teistele lihasgruppidele, kui vaid kõhupiirkonnale. 
toitumine ja uni regulaarsemaks




Ma ei tea, kuidas mul õnnestub järgneval nädalal eesmärkide täitmine: nädala peale on üks vaba päev ning tööpäevad on kuumuses ja pikad. (Ma ei vingu, ausalt! Mu töökollektiiv on väga vahva ja töö on ka vahva!!!) Vabal päeval kavatsen endale preemiaks pakkuda ka alternatiivtegevust, et asi liiga üksluiseks ei kisuks. Kuna ma ei taha olla liialt kaalunumbrites kinni, siis kavatsen ka kõikvõimalikud mõõdud ära mõõta ja näha suve lõpus, mis minust saanud on. Kuna juba esimesel nädalal on see blogipostitus olnud mulle endale motiveerivaks, siis loodan et saan sellise rütmiga ilusti ära harjutud ning ka suve lõppedes endaga tegeleda, et end mitte  taas käest lasta. 
Seniks aga ilusat nädalat kõigile ning ausalt- iga algus on raske, aga usun, et esimeste eesmärkide ilmnemisel on asjal uus.. ma ei tea, mootor??

Head nädalaalgust kõigile, uus postitus on üleval nädala pärast! Ilusat nädalat! 





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar